نمایشگاه فرش ماشینی ۱۴۰۲

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مهرداد زکی پور، رئیس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران، در گفتگو با نساجی موفق بیان داشت: «نمایشگاه فرش و کفپوش ایران ۱۵ سال پیش پایه گذاری شد و من از همان زمان به عنوان شرکت کننده در این نمایشگاه حضور داشتم. نمایشگاه در ابتدا کوچک بود که به تدریج همراه با صنعت فرش ماشینی ایران رشد کرد و در این دوره در ۸ سالن داخلی و تعدادی از سالن‌های مستقر در فضای باز برگزار می‌شود.» ایشان با اشاره به اهمیت نمایشگاه فرش ماشینی، کفپوش و صنایع وابسته افزود: «این نمایشگاه از بزرگترین نمایشگاه‌های فرش ماشینی دنیا، هم از نظر کیفیت و هم از نظر سطح مشارکت کنندگان، به شمار می‌رود و امیدواریم با توجه بیشتر مسئولین در سالهای آتی فضای بیشتری در اختیار نمایشگاه قرار بگیرد تا متقاضیان هم بتوانند متراژ مورد نیاز خود را داشته باشند و هم در تعداد بیشتری در نمایشگاه شرکت کنند.»

وی در پایان افزود: «نمایشگاه آن طور که من امسال دیدم از لحاظ صادرات عملکرد خوبی داشت و حضور مشتریان خارجی، که عمدتا از کشورهای منطقه بودند، در این نمایشگاه مشهود بود. امیدست با برنامه‌ریزی بهتر صنعت فرش ماشینی کشورمان بتوانیم این نمایشگاه را بیش از این گسترش دهیم و بهره برداری بهتری از این صنعت داشته باشیم.»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

میلاد پنجه شاهی، رئیس هیات مدیره گروه تولیدی پارس، نیز در حاشیه این نمایشگاه بیان داشت: «مجموعه پارس از سال ۷۲ با  ۳۵ نفر پرسنل مشغول به کار در پارس شدند و امروز با ۴۰۰ نفر در حال تولید موکت نمدی، موکت تافتینگ، انواع چمن مصنوعی و فرش ماشینی در صنعت نساجی  هستیم.  این افتخار را داریم که پارس را به عنوان مجموعه‌ای با قابلیت تولید انواع کفپوش در صنعت نساجی  معرفی کنیم و امیدوار هستیم بتوانیم این صنعت را با کار و تلاش خودمان ارتقا بدهیم.»

وی در ادامه به اهمیت شرکت در این نمایشگاه اشاره نمود و گفت: «نمایشگاه امسال یک فرصت خوب برای ما بود که بتوانیم محصولات جدیدمان که فرش ماشینی در انواع رنگها هستند، ارائه بدهیم. این صنعت بسیار پتانسیل دارد که بتواند با مزیت نسبی که در کشور دارد، نیازهای ایران، کشورهای همسایه و سایر کشورها را برطرف کند. برای پیشرفت نیاز به همدلی در کل صنعت و همدلی با مشتریان، ذی نفعان و تمام فعالان صنعتی دارد تا بتوانیم در آن  به طور موفق عمل کنیم. این نمایشگاه این فرصت را برای ما ایجاد می‌کند که با تمامی ذی نفعان در مورد مسائل، مشکلات و افق های پیش رو وقت بگذاریم و همفکری کنیم. خوشبختانه این اتفاق افتاد و در این سه روز این فرصت را داشتیم که بتوانیم با تمامی ذی نفعان در ارتباط باشیم و در جهت اعتلا این صنعت کمک کنیم. خرسندیم که این فرصت در اختیار ما قرار داده شد که به این هدف برسیم.»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

محمود امیر نژاد، مدیریت پارس لجستیک صنعت، در گفتگو با مجله بین‌المللی نساجی موفق به معرفی این شرکت پرداخت و گفت: «فعالیت ما در زمینه قفسه‌بندی انبار فرش هست و تخصصاً انبارهای فرش دو و سه طبقه می‌سازیم. بالکن‌بندی‌های ما به صورت تخصصی توسط عرشه فولادی پنل گریتینگ  صورت می‌گیرد. مزیت این کار این است که این پنل‌ها به صورت پیچ و مهره ای بوده و هر زمان امکان باز کردن، انتقال و یا فروش آن وجود دارد.» وی در ادامه به نوآوری محصولات تولید شده اشاره نمود و بیان داشت:

«سیستم ما یک طراحی جدید برای انبار فروش به شمار می‌رود و در واقع میتواند در زمینه انبارهای فروش به صورت گسترده استفاده شود. ما امکان همکاری با شرکتهایی که طرح توسعه دارند را داشته و میتوانیم در طراحی نقشه انبارهای فرش و مشاوره‌ها به ایشان کمک کنیم.»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

سید محمد مرصعی، مدیر عامل گروه صنعتی ساینار در گفتگو با نساجی موفق اظهار داشت: «ما در گروه صنعتی ساینار در دو بخش خدمات می دهیم یک بخش عیب یابی و تعمیر ماشین آلات بافندگی، سروو و موتور گیر بکس ها و یه بخش  هم در زمینه ی ساخت استبلایزرهای استاتیک برای تثبیت کننده ی ولتاژ برای محافظت دستگاه ها و همچنین در بخش ساخت سروو موتور ها و اتوماسیون ماشین آلات بافندگی که می‌توانیم توسط این سیستم ماشینهای قدیمی را به روز رسانی کنیم و اتوماسیون ماشین را با ماشین‌های روز همگام سازی کنیم. در بحث ماشین سازی ما سیستم‌های مکانیکی ماشین‌های قدیمی را حذف می‌کنیم و با سیستم سروو موتور و گیربکس ماشین‌ها را به روز رسانی می‌کنیم مانند ماشینهایی که الآن وارد کشور می‌شوند و تولید و بافت آن‌ها با ماشین‌های امروزی یکسان می‌شود.

ما در بحث قطعه سازی هم فعالیت داریم. در این بخش دنده های گیربکس‌های پرفیگولی و وینتنشتاین را می سازیم و به آن ها خدمات ارائه می‌دهیم. در بحث سروو موتور ها تنها شرکتی در ایران هستیم که میتوانیم سروو موتور از توان۴۰۰ تا ۶۵ کیلو وات را روشن کنیم، جنس داده و تعمیر و عیب یابی کنیم.»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

علیرضا جعفری، قائم مقام مدیر عامل شرکت فرش الماس کویر در مصاحبه با مجله نساجی موفق بیان داشت: « افتخار داریم که بیش از ۱۵ سال است که در زمینه تولید انواع فرشهای ماشینی فعال هستیم و در حال حاضر به بیش از ۴۰ کشور دنیا صادرات داریم. فرش الماس کویر همواره با نو آوری و ویژگی‌های خاصی که در تولیدات خود داشته، توانسته نظر متخصین این صنعت را به خود جلب کند. نمایشگاه پانزدهم که برگزار شد نمایشگاه فوق العاده خوبی بود و شرکت فرش الماس کویر با تبلیغات خوب، اطلاع رسانی های مناسب و دعوت از میهمانان خود موفق شد به اهدافی که برای این نمایشگاه طراحی کرده بود دست پیدا کند.

امیدوارم که روزی فرش ایرانی، هنر ایرانی و صنعت ایرانی آنچنان که شایسته آن است به دستاوردهای مطلوب بین المللی برسد، همانگونه که ما در فرش الماس کویر همواره در تلاش برای رسیدن به آن هستیم. »

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.