نرم افزارهای تخصصی ایرانی در سبد صادراتی کشور جای خواهند گرفت.

۱. لطفا برای مخاطبین محترم نشریه، توضیحاتی در مورد فعالیت‌های شرکت بوریا و سابقه آن در صنعت نساجی و پوشاک بیان فرمائید.
شرکت بوریا بیش از دو دهه است که در حوزه نرم‎افزارها وسخت‌افزارهای تخصصی صنعت نساجی، فرش و پوشاک فعال می‌باشد. این شرکت تاکنون توانسته است بیش از هزاران نسخه از محصولات نرم‌افزاری ارائه شده توسط خود را در سراسر ایران و جهان به فروش رسانده و نصب و راه‌اندازی نماید. بعضی از محصولات نرم‌افزاری شرکت بوریا نظیر نرم‌افزار طراحی فرش، نرم‌افزار بافت فرش، نرم‌افزار مدیریت یکپارچه تولید فرش ماشینی در حوزه فرش، نرم‌افزار طراحی پارچه در حوزه نساجی و نرم‌افزار الگو‌سازی و چیدمان الگو در حوزه پوشاک می‌باشد. در حوزه سخت‌افزارها نیز می توان به دستگاه پلاتر و دیجیتایزر اشاره نمود.
در کنار ارائه نرم‌افزارها و سخت‌افزارها؛ بحث آموزش تخصصی طراحی منسوجات، فرش و لباس نیز توسط شرکت بوریا برای علاقمندان صورت می‌گیرد.
۲. آیا تولید نرم‌افزارهای تخصصی نساجی و پوشاک با رویکرد بین‌المللی می‌تواند یکی از محصولات صادراتی ایران در آینده نزدیک باشد؟
بله همانطور که پیشتر اشاره نمودم شرکت بوریا در حوزه صادرات محصولات نرم‌افزاری صنعت نساجی موفق بوده است و هم اکنون توانسته‌ایم محصولاتمان را به بیش از ۴۵ کشور جهان صادر نماییم و در آینده نیز برنامه داریم تا محصولات جدیدمان در حوزه فرش نظیر آرشیوگر طرح را در بازارهای بین‌المللی ارائه نماییم. مطمئناً محصولات نرم‌افزاری ایرانی نیز می‌توانند جایگاه خود را در بازارهای بین‌المللی بیابند و مشتریان خود را داشته باشند.
۳. نقش بوریا در حوزه توسعه صنعت نساجی و پوشاک در کشور چگونه بوده است؟
بله قطعاً تاثیرگذار بوده‌ایم ولی نمی‌توان میزان تاثیرگذاری آن را مشخص نمود. زیرا صنعت نساجی و پوشاک بسیار صنعت بزرگ و گسترده‌ای است. ولی از اینکه همواره به عنوان یک شرکت پیشرو در حوزه تخصصی خود شناخته می‌شویم و در حال نوآوری و تاثیرگذاری در حد خودمان هستیم به خودمان می بالیم. نوآور‌بودن سخت است و نوآور ماندن سخت‌تر.
۴. شما بعنوان یکی از افراد مطلع و فعال در سیاستگذاری تشکل‌های تخصصی نساجی، سطح فعالیت تشکل‌های حاضر در ایران را چگونه ارزیابی می‌نمائید و برای توسعه آن چه پیشنهاداتی دارید؟
اهداف تشکل‌ها بنظر من برای همگان واضح و مشخص نیست. حتی در هیئت مدیره انجمن‌ها و تشکل‌ها بعضاً افرادی با رویکرد و اهداف مختلف و گاهی حتی متضاد وجود دارند. به نظر من رمز موفقیت یک تشکل تیم‌سازی است.یعنی افرادی حتی در حد متوسط ولی با اهداف و رویکردی یکسان می‌توانند برآیندی کاملاً مثبت در حرکت‌های تشکیلاتی داشته باشند تا افرادی قوی و مجرب ولی کاملاً مخالف و با اهداف متناقض.
۵. کلام پایانی
امیدوارم سال جدید سالی پر از موفقیت و شادکامی برای تمامی فعالان عرصه تولید در حوزه صنعت نساجی و پوشاک باشد و ما نیز بتوانیم نیازهای تکنولوژیکی صنعتگران را به خوبی پاسخگو باشیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.