نمایشگاه خوبی بود؛ هوای ماشین سازی را بیشتر داشته باشید.

گپ و گفت های صمیمی هر ساله با غرفه گذاران نمایشگاه ایرانتکس 1402

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

من محمدرضا دوزدوزانی مدیرعامل شرکت خوشرنگ هستم. ما در زمینه‌ی تولید، رنگرزی و تکمیل پارچه‌های گردباف فعالیت داریم و با تیم فعال، توانا و به روز شامل مهندسین و تکنسین‌های با تجربه همواره در تلاش برای حضور پر رنگ در عرصه صنعت نساجی هستیم. امسال نیز طبق سنوات گذشته در نمایشگاه نساجی، مد و پوشاک شرکت کرده و بازخورد خیلی خوبی دریافت کردیم و با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده و بازدیدهای نمایشگاه نوید اتفاقات مثبت را شاهد بودیم و امیدواریم که این روند متوقف نشده و ادامه داشته باشد تا با یاری خدا صنعتگران این حوزه هم بتوانند خود را در راستای رسیدن به اهداف آماده کنند. من به شخصه در نمایشگاه امسال از غرفه‌های زیادی بازدید کردم و حقیقتاً شاهد حضور قدرتمند چه در صنعت نساجی و چه در سایر صنایع بودم. در صورت فراهم شدن بسترها و زیرساخت های مناسب، کشور ما قابلیت رقابت با صاحب صنایع مانند ترکیه یا کشورهای اروپایی و آسیایی را دارا می‌باشد. متاسفانه یکسری موانع وجود دارد که البته بعضاً تلاش هایی برای رفع آن ها انجام می‌گیرد و امیدواریم هرچه جلو می‌رویم این موانع از جلوی راه تولیدکنندگان برداشته شود تا بتوانند خود را بیش از پیش به روز نگه دارند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

علیرضا نوری، مدیر عامل شرکت جهان اروم ایاز هستم. امسال پنجمین سالی است که ما به تولید رسیدیم شرکت ما از سال ۹۷ تولیدات خود را آغاز کرده و در این مدت خیلی کوتاهی که وارد عرصه تولید شده ایم در قسمت نساجی و مخصوصاً پارچه‌های رومبلی بیش از ۲۰۰ نوع طرح و تنوع داشته ایم. امسال پارچه های عرض ۳ متر به محصولات ما اضافه شده تعداد پرسنل ما از پنجاه نفری در سال نود و هفت به هزار و سیصد نفر نیروی مستقل رسیده است. نمایشگاه ها تاثیر خیلی زیادی در ایده‌های جدید بازاریابی، تولیدات جدید و صادرات محصولات دارند و ما امیدواریم که بتوانیم از این پتانسیل استفاده خوبی داشته باشیم. نمایشگاه امسال بسیار پرشورتر از سال های گذشته بود و در بخش نساجی بازدیدهای خیلی خوبی داشتیم. تنها چالش پیش روی غرفه‌داران ساعت کاری آن بوده که از ۸ صبح تا ۳ بعدازظهر است اما تا ساعت ۱۰ عملاً هیچ بازدید کننده ای حاضر نیست و  بهترین زمانی که به نظر من برای نمایشگاه مناسب است ساعت ۹ صبح تا ۶ بعدازظهر است. انشالله که برای سال‌های آتی مشکل زمان رفع شود و بتوانیم از نمایشگاه بهره‌ ی بیشتری ببریم.

 

 

 

 

 

 

 

 

مهندس محسن راعی، مدیرعامل شرکت ماشین سازی راعی، ضمن اشاره به تاثیر حداکثری حضور در نمایشگاه‌ها بیان داشت: «حدوداً بیست سال است که در زمینه‌ی ساخت ماشین آلات نساجی فعالیت داریم. در اکثر نمایشگاه های خارجی، به خصوص ایتما، شرکت کرده‌ایم. در تمام دوره ها حضور در نمایشگاه های خارجی منجر به باز خورد مطلوبی گردید اما متاسفانه مشکلاتی از جمله بحث تحریم وجود دارد که مانع از آن می‌شود تا به درستی به مبادلات بین‌المللی بپردازیم. امیدواریم در آینده بتوانیم با رفع شدن این مشکلات فعالیت تاثیرگذاری را در بخش صادرات داشته باشیم چون واقعاً از لحاظ کیفیت ساخت قابلیت رقابت با رقبای اروپایی را داریم، از چینی‌ها و ترک‌ها در خیلی از موارد بهتر و برتر عمل کرده ایم و با شرکت‌های اروپایی هم قابلیت رقابت را داریم.»

وی در ادامه به چالش‌های دیگری اشاره نمود و اظهار داشت: «از هر دری وارد بشویم مشکلات وجود دارد چه در تولید، چه در ارتباطاتمان با دنیا و چه در فروشمان. در همینجا مشتری‌های داخلی بابت گرفتن تسهیلات خیلی ساده  دچار مشکل هستند .حتی در همین نمایشگاهی هم که امسال شرکت کردیم متاسفانه به مشکلات عدیده ای برخورد کردیم. غرفه‌گذارها، مخصوصاً ماشین سازانی که میخواستند ماشین‌آلات بیاورند، برای استفاده از جرثقیل و لیفتراک و باقی خدمات با محدودیت‌های فراوان روبرو بودند. امیدوارم در نمایشگاه های داخلی هم مانند نمایشگاه‌های خارجی، که اکثر آن ها را شرکت کرده ایم، امکاناتی را که در اختیارمان قرار ‌دهند تا موجبات رفاه غرفه گذاران و بازدیدکنندگان فراهم شود. اینجا بابت هر کار یک مسئول هست که آن مسئول فقط و فقط دنبال این هست که ببیند چطور میتواند یک هزینه اضافه‌ای به غرفه‌گذار تحمیل کند در صورتی که تمام این هزینه‌ها باید اول کار در نظر گرفته شود و از غرفه گذار دریافت شود تا خدمات به طور مطلوب ارائه شوند متاسفانه  عدم وجود سیستم متمرکز باعث شده‌است تا هر بخش به طور مجزا عمل کند و بینظمی ایجاد شود. امیدوارم بتوانیم این مشکلات را به همکاری مسئولین نمایشگاه حل کنیم.»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

محمدرضا گل احمد، مدیرعامل صنایع نساجی ماندگار، در مورد بیست و نهمین نمایشگاه نساجی و پوشاک ایران بیان داشت: «امسال نمایشگاه با رونق خیلی بهتری برگزار شده است و شرکتهای ویژه‌تری در آن حضور دارند. اگر این شرکتها تقویت بشوند و در سالهای آینده هم با قوت بیشتری همکاران و شرکتهای داخلی شرکت بکنند، مسلماً استقبال بهتری خواهد شد. امید داریم این نمایشگاه یک جنبه بین المللی پیدا کند تا برای هیات‌های تجاری کشورهای اطراف جاذبه داشته باشد. این امر مستلزم این است که شرکتهای توانمند صنعت نساجی در نمایشگاه حاضر بشوند و توانمندی‌ها صادراتی خود را هم به شرکتها و مشتریان داخلی و هم به هیاتهای تجاری خارجی نشان دهند. خوشبختانه کالاهای خوبی در ایران در حال تولید است که از نظر قیمت هم از نظرکیفیت جذاب هستند و قابلیت رقابت، هم از لحاظ قیمت و هم از لحاظ کیفیت، را با نمونه‌های تولید شده در خارج از ایران دارند.»

ایشان در معرفی محصولات این گروه صنعتی گفت: «شرکت نساجی ماندگار تولیدکننده انواع پارچه‌های پرده‌ای و منسوجات دکوراتیو خانگی هست که سبد کالایی کاملی را برای منسوجات فراهم نموده‌است. ما انواع پارچه‌های پرده ای، رومبلی، چادری و انواع ساتن، شانل، و منسوجات خانگی مانند کاور مبل و فرشینه‌ها را تولید میکنیم و امیدواریم که بتوانیم این جذابیت را برای خریداران حفظ کنیم و سبد کالای کاملتری را هر ساله عرضه کنیم. پارچه‌های فانتزی از جمله پارچه‌هایی بود که امسال در گریدهای مختلف تولید شد و برای مشتریان ما جذاب بود.»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

غلامرضا سلامتی، مدیر عامل شرکت بوریا، با اشاره به تازه‌ترین نوآوری‌های این شرکت در گفتگو با مجله بین‌المللی نساجی موفق گفت: «شرکت بوریا، همانطور که مستحضر هستید، در حوزه نرم افزار و سخت افزارهای صنعت پوشاک، نساجی و فرش فعال است و محصولاتی که ما ارائه می‌دهیم در حوزه طراحی، الگوسازی و تولید محصولات نساجی و پوشاک و فرش قرار دارد. جدیدترین محصولی که داریم نرم افزار مدیریت تولید یکپارچه فرش ماشینی هست که به واسطه آن با کارخانه‌جات فرش ماشینی همکاری میکنیم و محصول نرم افزاری را ارائه میدهیم. یکی دیگر از فعالیتهای جدیدی که آغاز کردیم، با توجه به رویکرد صنعت و درخواستهایی که از صنعت در زمینه آموزش و پرورش نیروهای متخصص صورت میگیرد، ایجاد مدرسه بوریاست. با استفاده از مدرسه بوریا سعی داریم درحوزه هایی که فعال هستیم و تجربه میکنیم نیروهای متخصصی که صنعت نساجی و فرش و پوشاک بتواند از آنها استفاده کند، را تربیت کنیم و ان شاالله بتوانیم گامی برای تامین نیروهای متخصص صنعت نساجی برداریم.»

 

 

 

 

 

 

 

مسعود شابختی، مدیر عامل شرکت جامه بافت نیز به معرفی این شرکت پرداخت و اظهار داشت: «شرکت جامه بافت در سال۶۲ تاسیس شد و زمینه فعالیت ما بافت و دوخت لباس گرم (کشباف) است. بخش عمده محصولات تولید شده از گذشته به اروپا صادر می‌شدند و اکنون در بازارهای داخلی و کشورهای همسایه پخش می‌شوند و ارائه محصول باکیفیت همواره از اولویت‌های خط تولید ماست.» ایشان در ادامه با اشاره به اهمیت نمایشگاه‌های فصلی گفت: «ما هر ساله در دوره های مختلف نمایشگاه ایران مد یا نساجی و پوشاک شرکت داشته‌ایم. ایرانتکس بزرگترین ایونتی است که هر سال در صنعت نساجی اتفاق می افتد و به نظر من فرصت بسیار خوبی برای فعالان صنعت، مخصوصا در زمینه پوشاک، ایجاد می‌کند. فضای نمایشگاه این امکان را به بازدیدکنندگان می‌دهد تا محصولات را از نزدیک مشاهده و ارزیابی کنند. سفارش‌های سالانه بسیاری ثبت می‌گردند و این امر در فروش B2B شرکتها تاثیر بسزایی دارد. از این رو، لازم است این نمایشگاه در سال در دو فصل بهار و تابستان و یا پاییز و زمستان برگزار شود تا بتوان از پتانسیل این نمایشگاه‌ها بهره بیشتری برد. امیدوارم این اتفاق چه در صنعت فرش، چه در هوم تکس تایل و یا پوشاک بیفتد و این برنامه ها کماکان ادامه داشته باشند و بتوانیم از این نمایشگاه‌ها استفاده بهینه داشته باشیم.»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

حمیدرضا دریانوش، مدیرعامل شرکت آراچاپ رنگین سپاهان، در حاشیه نمایشگاه ایرانتکس ۱۴۰۲ بیان داشت: «شرکت آراچاپ از سال ۹۶ در زمینه چاپ دیجیتال مستقیم راکتیو روی الیاف طبیعی از قبیل پنبه ،ویسکوز ،مودال،لینن،پشم و ابریشم فعالیت می‌کند. این شرکت با راه اندازی خطوط جدید تولید، اکنون امکان چاپ دیجیتال پیگمنت بر روی کلیه پوشاک برش خورده یا آماده با الیاف طبیعی را دارد. عمده مخاطبان ما در صنعت نساجی برندها هستند که این امر به علت عدم محدودیت ما در تعداد طرح و رنگ و متراژ کم می باشد . وی افزود ماشین آلات خطوط آراچاپ  تماما اروپایی بوده و با استفاده از تکنولوژی روز دنیا و مواد مصرفی وارداتی از بهترین برندهای خارجی مشغول به فعالیت می باشیم. همچنین اکنون پس از چند سال تلاش توانستیم به نتیجه خوبی برسیم و کیفیت تولیداتمان را در حد کیفیت محصولات خارجی برسانیم.

وی افزود شرکت آراچاپ بدینوسیله آمادگی خود را جهت همکاری حرفه ای با برندهای درجه یک پوشاک ایران اعلام می دارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

حسین زمانی ابیانه، عضو هیات مدیره شرکت هینزاشیمی، در گفتگو با مجله بین‌المللی نساجی موفق بیان داشت: «ما تقریباً از سال ۷۲ در این حوزه فعال هستیم. در ابتدا تحت عنوان شرکت سی زال شروع به کار کردیم و در حال حاضر تحت عنوان شرکت هینزاشیمی فعالیت داریم. به طور کلی زمینه‌ی کاری ما مواد تعاونی نساجی است، از پاک کننده‌ها تا نرم‌کننده‌های آنتی‌استاتیک و انواع رزین‌های امولسیونی که در این صنعت کاربرد دارند.»

وی در ادامه به نمایشگاه ایرانتکس ۱۴۰۲ پرداخت و گفت: «در حال حاضر چندین سال است که در نمایشگاه شرکت می‌کنیم و خوشبختانه امسال نمایشگاه از سال قبل بهتر بود. هم استقبال صنعتگران بیشتر شده بود و هم استقبال مصرف‌کنندگان مواد شیمیایی که مشتری ما هستند و این امر نشان‌دهنده‌ی بهبود روزافزون وضعیت صنعت ما در این زمینه است. با توجه به بازخوردهای امسال، بعضی از قسمت‌های صنعت نساجی مانند صنایع موکت و پرده، توری، رنگرزی و ریسندگی عملکرد بهتری داشته‌اند، درحالیکه صنعت فرش ماشینی متاسفانه با رکود مواجه شده است که امید می‌رود در شش ماه دوم سال وضعیت بهتر شود.»

زمانی همچنین به اهمیت افزایش آگاهی مشتریان از استاندارهای کیفی اشاره نمود و بیان داشت: «نکته‌ای که بیشتر باید حائز اهمیت واقع شود، کیفیت کار است که هنوز متاسفانه بعضی از مصرف‌کنندگان ما به کیفیت اهمیت نمی‌دهند و به دنبال جنس ارزان قیمت هستند. با توجه به وضعیت بازار و قیمت‌ها، هیچ جنس ارزانی بی‌علت نیست و باید مصرف‌کنندگان ما به این نتیجه برسند که اجناس مرغوب قیمت بالاتری دارند. ما در شرکت هینزاشیمی سعی کرده‌ایم که مصرف‌کنندگان خود را با این نکته آشنا کنیم که وقتی ما محصولی را به آن‌ها ارائه می‌دهیم، از قیمت و کیفیت آن اطمینان داریم. متاسفانه در بازار افراد بسیاری هستند که محصولات بی‌کیفیت به مشتری ارائه می‌دهند و نام مواد شیمیایی ایرانی را خراب می‌کنند. از طرفی هنوز خیلی افراد به دنبال مواد شیمیایی خارجی می‌گردند ولی خوشبختانه امروزه می‌توان گفت که نود درصد تمام مواد شیمیایی که در حوزه نساجی مصرف می‌شود، در ایران تولید شده و هیچ احتیاجی به وارد کردن آن‌ها نیست. احتمال دارد که در  چند مورد مواد اولیه ما به خارج وابستگی داشته باشیم ولی از لحاظ تولید و فرمول به این تخصص و جایگاه رسیدیم که توانایی تولید تمام مواد را در ایران داریم و امیدواریم که روز به روز این صنعت بهتر شود تا آنجا که روزی از صادرکنندگان این مواد به کشورهای دیگر باشیم.»

 

 

 

 

 

 

 

در گفتگو با دو تن از بازدیدکنندگان غرفه رسام تجهیز رایا (باتیک)، رضاکرمانی به معرفی حوزه فعالیت خویش پرداخت و گفت: «میخک نصر تهران در زمینه تکمیل پارچه فعالیت دارد که بر تولید پارچه لباس‌های زنانه، مردانه و بچه گانه تمرکز داریم. ما روزانه حدود بیست تن تولید داریم و از چهار دستگاه استنتر استفاده می‌کنیم که دو دستگاه آلمانی، یک دستگاه ترک و دستگاه دیگر تولید شده در شرکت رسام تجهیز رایا هست. از مزیت‌های این دستگاه میتوان دسترسی آسان به پشتیبانی و قطعات مصرفی، تکنولوژی بالا و کیفیت مشابه نمونه خارجی را نام برد.» ایشان در ادامه با اشاره به اهمیت تولید داخل بیان داشت: «استفاده از تولیدات ایرانی همواره از دغدغه‌های من بوده تا همه ایرانی ها لباس ایرانی بپوشند و به عنوان عضوی از این صنعت باید از دیگر فعالان حمایت کرد تا منجر به پیشرفت صنعت نساجی و پوشاک شویم.»

 

 

 

 

 

 

رضا حاجی زاده نیز در ادامه به گفتگو پیوست و اظهار داشت: «ناب بافت هم این افتخار را داشته که از گروه رسام تجهیز رایا، برند باتیک دستگاه استنتر و دستگاه کنترل کیفیت و طاقه پیچی تهیه کند و از دستگاهی که خریدیم بسیار راضی هستیم. این امر در وهله اول به خاطر عملکرد خوب دستگاه و سپس مقرون به صرفه بودن از لحاظ اقتصادی است. در باب خدمات‌رسانی تیم پشتیبانی عموما دردسترس هستند و اگر مسئله‌ای باشد، بسیار سریع رفع و رجوع می‌شود.» ایشان در راستای حمایت از تولید داخل افزود: «تمام تلاش ما این است که محصولات ایرانی را ازتولید کننده داخلی تهیه کنیم. اگر تولید کننده‌های ایرانی بتوانند محصولات مورد نیاز خود را از داخل کشور تامین کنند، هم نوع عملکردشان بهتر میشود و هم مساله مهم گارانتی، که خیلی از تولید کننده‌ها با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، حل می‌شود و این موضوعی هست که برای تولیدکننده‌های داخلی به منظور تولید محصول با کیفیت و ارائه خدمات بهتر بسیار جذاب و مهم است. در این زمینه شرکت ماشین سازی آقای عبادی موفق عمل کردند و استنتری که ساختند به جرات با استنترهای اروپایی برابری میکند، نمیگویم برتر هست  ولی نیازهای مارا تامین می‌کند و ما راضی هستیم.»

 

 

 

 

 

 

 

فرید وکیلی، مدیر عامل دانش بنیان شرکت آپافن، در حاشیه بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نساجی بیان داشت: «نمایشگاه امسال خوشبختانه بسیار عالی و در حد بین‌المللی برگزار شد. هم نمایشگاه‌ و هم شرکت‌کنندگان از کیفیت بالایی برخوردار بودند و امیدواریم که سال آینده هم نمایشگاه با همین کیفیت برگزار شود. از کلیه‌ی برگزارکنندگان کمال تشکر را دارم.»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

محمدعلی رستافر، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان شوکا ایرانیان و از فعالان در زمینه‌ی تولید ماشین‌آلات ذوب ریسی در گفتگو با نساجی موفق بیان داشت: «خوشبختانه طی چندین سالی که مشغول به فعالیت بوده‌ایم موفق به احداث بیش از ده خط تولید در ایران شدیم. امسال هم که در نمایشگاه ایرانتکس ۱۴۰۲ شرکت کردیم، به لطف الهی بازخورد بسیار خوبی داشتیم صنعتگران و مشتریان زیادی از غرفه‌ی ما بازدید داشتند.» وی در ادامه به برخی موارد جهت افزایش بازدهی نمایشگاه پرداخت و اظهار داشت:  «نکته‌ای که می‌توان به آن اشاره کرد این است که بهتر ‌بود فضای نمایشگاه برای ماشین‌سازان داخلی بخصوص شرکتهای دانش بنیان بهینه‌تر در نظر گرفته میشد تا امکان رونمایی بهتری از محصولات تولیدی برای علاقه‌مندان فراهم شود. ساعت نمایشگاه هم اگر بین ۱۰ تا ۵ بعدازظهر باشد و ایام آخر هفته را شامل شود، منجر به افزایش بازدید دوستانی که از استانهای دیگر و شهر‌های دیگر  به تهران می آیند، می‌گردد.»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

در گفتگو با مهندس قدیمی، مدیر کارخانه شرکت مهرسان، ایشان ضمن اشاره به نوآوری‌های جدید این شرکت اطلاعات کلی درباره این محصولات ارائه داد و بیان داشت: «ما برای ارائه محصولات جدیدمان از جمله دستگاه جت رنگرزی که در سال ۲۰۲۳ تولید شده در این نمایشگاه حاضر شده ایم. این جت درواقع هم رده‌ی ماشین آلات اروپایی و به روز شده‌ی این ماشین ها می‌باشد که نسبت به ماشین‌های اروپایی دارای ظرفیت بالاتری است. از دیگر دستگاه های تولید شده توسط شرکت ما، دستگاه خشک کن ۲۰۲۳ است که نسبت به خشک‌کن‌های قدیم ارتقا یافته و سیستم هوای تقویت شده ای دارد که با استفاده از دو کابین شما می‌توانید به ظرفیت تولید ده تن در روز برسید. عایق‌بندی بدنه طوری طراحی شده که کمترین پرتی دما را داخل این دستگاه داریم و با افزایش ۲۰ الی ۲۵ درصدی مصرف انرژی راندمان را بین ۸۰ تا ۱۰۰ درصد افزایش دادیم تا دستگاهی کاملاً به روز را به صنعتگران عزیز ارائه دهیم. بر روی ماشین‌آلات ما در سال ۲۰۲۳ در آبگیری، ترموفیکس، خشک‌کن و جت تغییراتی انجام شده و دستگاه ها کاملاً به روز شده است.»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

از دیگر نوآوران نمایشگاه ایرانتکس ۱۴۰۲ ،محمد رضایی، مدیر فروش شرکت سانتیگراد، ضمن معرفی محصول جدید خود به نساجی موفق گفت: «ما با ۴۰ سال سابقه کار در حوزه مهندسی هوا صنا یع نساجی و بنیانگذار این صنعت در صنایع نساجی امسال با محصول جدید تهویه خاص ماشینهای رینگ برای نخ های ظریف، به نمایشگاه آمدیم تا شرکتهای ایرانی بتوانند با ماشینآالت به روزتر، نخ های با کیفیتتری را تولید کنند و بتوانند صادرات بیشتری را نسبت به سالهای قبل داشته باشند. نمایشگاه امسال بر خالف سالهای قبل از یک برنامه ریزیی قابل قبول برخوردار بود. تای م نمایشگاه مناسب و سطح پوشش نمایشگاه نسبت به سالهای گذشته افزایش یافته بود که این امر منجر به افزایش استقبال بازدیدکنندگان گردید.»

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.