اختلاف در فضای فرش ماشینی به نفع رقیب است.

فرش ماشینی به عنوان یکی‌ از ارکان تولید نساجی کشور است و همه ساله میلیون ها متر مربع از تولید این حوزه در بازارهای داخلی‌ و خارجی‌ به فروش می‌رسد و بعد از نفت و مشتقات آن رتبه دوم صادرات را در کنار فرش دستباف به خود اختصاص داده است.

با توجه به این ظرفیت عظیم در سالهای اخیر نمایشگاه فرش ماشینی، کفپوش، موکت و صنایع وابسته نیز توانست به مدیریت اوضاع بپردازد و با طراحی دقیق و مناسب… چون  برندینگ، ارتباط مستقیم تولید و عرضه و همچنین رقابتی نمودن بازار را تا حد قابل قبول برطرف نماید و موفقیت این نمایشگاه تا آنجا بود که… نمایشگاهی آن نیز ارتقا قابل توجهی‌ یافت و اعتماد بخش های مختلف تولید، توزیع و بازرگانی داخلی‌ و خارجی‌ را به خوبی جلب نمود و توانست به عنوان یک رویداد بین‌المللی مهم مخاطبان گوناگونی را از سراسر جهان به ایران بکشاند.

اما برخی‌ اختلاف سلیقه ها و بی‌ نظمی های جاری رایج در کشور میرود تا لطمه ای جبران ناپذیر به اعتبار این نمایشگاه و بالطبع صنعت فرش ماشینی و کفپوش وارد نماید.

دو دستگی و تبلیغات سوء بر ضد نمایشگاه بین‌المللی تهران که در آستانه نهمین دوره خود است میتواند ریشه بازدید کنندگان را بسوزاند و شایعات رشته های نظم سازمان یافته چند ساله را از هم می گسلد و بافت یک دست این رویداد بین‌المللی زیبا را از هم می پاشد و جز سر درگمی و ضرر دوچندان برای طرفین دعوا چیزی نخواهد داشت.

اینجا روحیه ملی‌ گرایی و باورهای وطنی باید در اولویت قرار گیرد و اگر نمایندگان شرکت های خارجی‌ بتوانند با پرداخت حداقل هزینه و غرفه آرایی های زیبا در تهران محصولاتشان را به بازار داخلی‌ عرضه نمایند چه مزیتی برای تولید کنند داخلی‌ باقی‌ می ماند تا پای پرچم اقتصاد مقاومتی و این دست حرفها سینه سپر کند و سرمایه خود را در تولید آماده ساخت و ساز انواع قوانین دست و پا گیر نماید، در حالی‌ که بانکها خیلی‌ راحت او را به ظاهر تامین می نمایند.

چرا هزینه بی‌ دقتی‌ برخی‌ مسئولین و دوستان در وزارت خانه ها و سازمان های دولتی و غیر دولتی و خصوصی را باید تولید کشور بپردازد و این در حالی‌ است که صدای تولید کننده در لا به لای دعوای مقام و پول اصلا شنیده نمی‌شود.

قاطبه ی بدنه ی تولید فرش ماشینی با وجود دو رویداد با یک نام در یک شهر و در یک فصل، اساسا” مخالف است و تفرقه را بر نمی تابد و همچنین فراهم نمودن شرایطی که تولید کننده خارجی‌ بتواند به راحتی‌ به بازار ها دست یابد را مغایر با منویات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد درونزا می داند و این را خیانتی آشکار به صنعت و اشتغال کشور بر می شمارد و از وزرای محترم صنعت، معدن و تجارت و کشور می‌خواهد تا دست های پشت پرده و همچنین علل صدور این مجوز را به دقت بررسی نموده و برای آینده این رویداد مهم تدبیری شایان نمایند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.