گفتگو با یدالله مالمیر ؛ برای پیشرفت صنعت، همدلی و هم اندیشی لازم است

رئیس هیات مدیره انجمن تخصصی صنایع همگن نساجی،پوشاک و چرم استان البرز

برای پیشرفت صنعت، همدلی و هم اندیشی لازم است

 

یدالله مالمیر فعالیت‌های صنعتی خود را از سال ۱۳۷۰ به منظور راه اندازی سیستم تولید کیفی پیوسته و با استفاده از تکمیل زنجیره‌ی ارزش محصولات نساجی آغاز نمود. همچنین او به دنبال طراحی و به کارگیری روش‌های علمی جهت توزیع دقیق و مناسب محصولات کارخانجات نساجی بوده است. ایشان در حال حاضر نایب رئیس اول اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز، رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی البرز، رئیس هیات مدیره انجمن تخصصی صنایع همگن نساجی، پوشاک و چرم استان البرز و مدیر عامل گروه نساجی ایران راکتیو است.

نایب رئیس اول اتاق بازرگانی استان البرز در گفتگوی اختصاصی با نشریه بین المللی نساجی موفق ضمن اشاره به ظرفیت‌های صنعتی استان البرز گفت: استان البرز دارای ۳۵۰۰ واحد صنعتی است که در ۹ شهرک صنعتی دولتی و ۳ شهرک صنعتی خصوصی مشغول به فعالیت هستند. از مجموع این ۳۵۰۰ واحد در حدود ۲۰۰ واحد در بخش صنعتی نساجی فعالیت می کنند، از دیگر صنایع مهم استان می‌توان به صنایع دارویی، مواد غذایی و قطعات خودرو اشاره کرد.

اتاق بازرگانی البرز با آغاز دوره‌ی سوم و ۸ سال سابقه فعالیت، امروز به عنوان بزرگترین پارلمان بخش خصوصی برای تبادل اطلاعات و گردهمایی کارآفرینان تبدیل شده است. اتاق بازرگانی البرز فرصتی را برای صنایع استان در جهت تبادلات هر چه بیشتر بخش‌های داخلی و بین المللی فراهم نموده است و بخش خصوصی باید این فرصت را مغتنم شمرده و از این فرصت استفاده کند تا ما بتوانیم همه‌ی توان خود را در راستای  پیشبرد اهداف کلان کشور به کار گیریم.

رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی البرز در ادامه افزود:« امروزه از مسائل و معضلات موجود در صنعت می توان به عدم خود باوری واعتماد به نفس اشاره کرد که ما با باور به توانمندی ها و پتانسیل بالای صنعتی میتوانیم تمام مشکلات ناشی از تحریم ها را پشت سر گذاشته و بر طرف نماییم.لذا فرصت ها را نباید از دست داد و نباید تحریم ها را باعث عقب ماندنمان بدانیم، بلکه باید بگوییم تحریم ها باعث شد که ما امروز با شناخت و باور به توانمندی خود در حوزه های مختلف زمینه بومی‌سازی  تولید را در کشور فراهم آوردیم.»

رئیس هیات مدیره انجمن تخصصی صنایع همگن نساجی،پوشاک و چرم استان البرز نیز گفت:

پیشنهاد من به صنعتگران خصوصاً در حوزه‌ی صنعت نساجی این است که با همدلی و هم اندیشی از این فرصت پیش رو استفاده کرده تا بتوانیم در جهت پیشرفت صنعت گامی موثر برداریم. ما امروز در اتاق بازرگانی استان البرز و انجمن صنایع نساجی استان، آمادگی لازم برای ارائه خدمات مختلف از نظر مالی، فنی، دانشی و فناوری را به  صاحبان صنایع استان به ویژه حوزه نساجی و پوشاک داریم.

مدیر عامل گروه نساجی ایران راکتیو در ادامه افزود:« از خلاء های مهم صنعت نساجی می توان به چند موضوع اشاره کرد. یکی ازآنها عدم وجود ارتباط موثر بین صنعت و دانشگاه است، صنعتگران ما باید دست دوستی به سمت دانشگاه دراز کنند و برای از بین بردن این خلاء  در جهت تولید با کیفیت صنایع نساجی تلاش نماید

به علاوه امروز شاهد آن هستیم که سیاست، صنعت را تحت تأثیر خود قرار داده، در صورتی که این اشتباه است و صنعت باید سیاست را به دنبال خود به حرکت درآورد و دولت باید مسیر حرکت را با ریل گذاری‌های درست آماده نماید. کارآفرین ما امروز در یک بلاتکلیفی جدی قرار دارد و این بلاتکلیفی ناشی از نبود ثبات اقتصادی است و علت آن دخالت سیاست مداران در بخش های صنعتی و زیرساختی کشور است؛ اگر دولت بستر را مهیا کند و حرکت را به بخش خصوصی واگذار نماید  به فضل خدا ما از این وضعیت عبور خواهیم کرد و از شرایط تحریم سربلند بیرون خواهیم آمد.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.