نوآوری های ایتما ۲۰۲۳

دکتر هارلد وبر، مدیر عامل انجمن ماشین آلات نساجی VDMAدر گفت و گو با نساجی موفق بیان داشت: «ما اینجا در ایتما در میلان هستیم، VDMA بار دیگر با مشارکت قوی ۱۱۰ عضو در نمایشگاه حضور یافته است و در مجموع، ما ۲۰۰ غرفه‌گذار از آلمان داریم و در نتیجه دومین گروه شرکت کننده در ایتما پس از ایتالیا هستیم. ما کارهای زیادی را برای اعضای خود در ایتما انجام می دهیم؛ به عنوان مثال ویدیوهای بسیاری در اینجا ضبط شده است که می توانید آنها را در وب سایت ما www.vdma.org بیابید.» ایشان همچنین از علاقمندان برای شرکت در دوره بعد ایتما دعوت نمود و گفت:«ما مشتاقانه منتظر دیدن شما در ایتمای سال ۲۰۲۷ در هانوفر هستیم.»
از دیگر اعضا این تشکل نیکلای اشتروچ مدیر روابط عمومی VDMA در مورد این نمایشگاه افزود: «ما بار دیگر با مشارکت قوی اعضای خود در میلان حضور داریم و موضوعات این نمایشگاه با توجه به مسائلی نظیر انرژی، مواد اولیه و دیجیتالی شدن بر افزایش بهره وری تاکید دارد و اعضای VDMA به ارائه راه حل در این موضوعات می‌پردازند. از شما بسیار سپاسگزاریم و امیدواریم از نمایشگاه لذت ببرید.»

جیاکومو موئچی مدیر فروش شرکت آتوفا ضمن ابزار خوش آمدگویی و خرسندی از حضور در نمایشگاه ایتما در گفت و گو با نساجی موفق اظهار داشت: «به ایتما در میلان خوش آمدید، ایتما در میلان واقعاً یک نمایشگاه بسیار هیجان انگیز برای ماست. ما این شانس را داریم که با دوستان قدیمی و دوستان جدید ملاقات و با آن‌ها صحبت کنیم.» ایشان با اشاره به موضاعات محوری این دوره از ایتما و محصولات جدید این شرکت افزود: «ما اینجا در غرفه آتوفا هستیم و نمونه‌هایی از پیشرفت‌های جدید خود در زمینه‌های پایداری و بازیافت را به نمایش گذاشتیم. خط جدید ما به ‌طور خاص برای پردازش الیاف طبیعی، الیاف مصنوعی و الیاف بازیافتی طراحی شده است تا لایه‌های متوسط تا سنگین را بسازیم. از دیگر نمونه های این پیشرفت‌ها میتوان به فناوری تعویض سوزن خودکار اشاره کرد. این فناوری به شما این امکان را می‌دهد تا تمامی سوزن‌هایی که در یک تخته سوزنی قرار دارند، را به طور خودکار تعویض کنید؛ در نتیجه می توانید دستگاه را راه اندازی کنید و سپس آن را به طور دقیق مانیتور کنید.»

رجینا بروکنر مدیرعامل شرکت ماشین سازی بروکنر نیز ضمن ابزار خرسندی از حضور پر رنگ شرکت کنندگان در ایتمای ۲۰۲۳ بیان داشت: «به ایتما ۲۰۲۳ در میلان خوش آمدید و بسیار خرسندیم که در غرفه بروکنر جایی که در آن ایده های زیادی را برای تولید پایدار در آینده ارائه کردیم، در کنار شما هستیم. در این دوره از ایتما ما ایده‌های جدید خود را نه تنها در زمینه ماشین‌آلات، بلکه در حوزه فناوری، نرم‌افزار و سایر فعالیت‌های مرتبط، به نمایش گذاشتیم. علاوه بر این، برای ارتقاء ماشین‌آلات موجود به ارائه راهکارهایی پرداختیم.» در ادامه ایشان به استقبال بی نظیر این دوره از ایتما اشاره کرد و افزود:«ما واقعاً از بازخوردی که از مشتریان خود در ایتمای میلان دریافت کردیم، خوشحالیم. افراد زیادی از سراسر جهان در این دوره از نمایشگاه شرکت کردند و ما واقعاً تحت تأثیر بازخورد آن‌ها قرار گرفتیم.» بروکنر همچنین درباره برنامه های آتی این شرکت جهت حضور در سایر نمایشگاه‌های نساجی گفت:« ما بسیار خرسندیم که ایتمای بعدی پس از سال‌ها در هانوفر آلمان خواهد بود. در این بین، ما در سال ۲۰۲۵ در نمایشگاه سنگاپور حضور خواهیم داشت تا از بازدیدکنندگان و غرفه‌گذارانی که برای حضور در نمایشگاه های چین یا اروپا مشکل داشتند، استقبال کنیم.»

مارک جاویس مدیر عامل WTiN نیز در حاشیه نمایشگاه ایتمای ۲۰۲۳ اظهار داشت: «من مارک جاویس مدیر شبکه جهانی اطلاعات نساجی معروف به WTiN هستم. ما ارائه دهنده اطلاعات در زمینه نوآوری در زنجیره ارزش فرآیندهای نساجی هستیم و مشتریان ما شرکت‌هایی در سراسر زنجیره از تولیدکنندگان الیاف مانند لنزینگ تا برندهایی مانند نایک، آدیداس، هوگو باس و سایرین هستند. من از سال ۲۰۰۷ در بسیاری از ایتما‌ها حضور داشته‌ام و باید بگویم که فکر می‌کنم این نمایشگاه به عنوان بهترین ایتما در چند دوره اخیر، برای غرفه‌داران بسیار موفق بوده و در خاطره‌ها خواهد ماند.»

آرش یکدانه مدیرعامل شرکت مانا شگرد پایا، نمایندگی شرکت سالواده ایتالیا در ایران، ضمن معرفی این شرکت بیان داشت: «یکی از محصولات شرکت سالواده دستگاه استیمر است که برای ثابت کردن رنگ پارچه پس از چاپ استفاده می‌شود. تکنولوژی که در ایتما امسال ارائه شده است، دارای قسمتی برای چاپ دیجیتال و تثبیت رنگ بر روی پارچه است. علاوه بر این، بخش ۴S به دستگاه اضافه شده است که مصرف بخار را در ماشین استیمر تا ۴۰% کاهش می‌دهد و این ارزش افزوده‌ای است که شرکت سالواده در ایتما ۲۰۲۳ برای مشتریانش به ارمغان آورد. این شرکت در داخل ایران دارای بازار خوبی است و موفق عمل می‌کند؛ امیدوار هستم از این پس نیز شرکت سالواده بتواند به صنعت تکمیل و چاپ کشور کمک کند.»
وی همچنین در مورد محصولات شرکت اشتورک (SPGPrints) در ایتمای میلان گفت: شرکت اشتورک در ایتمای ۲۰۲۳ دو محصول جدید را ارائه نمود، یکی ماشین چاپ دیجیتال به نام جاسمین است که قابلیت تولید با ۱۶ و ۳۲ هد دارد. از آنجایی که اشتورک از شرکت‌های مطرح حوزه چاپ است، در این دوره از نمایشگاه این دستگاه با بازخورد بسیار خوبی روبرو شد و ما باور داریم که این چاپ می‌تواند به گسترش بازار چاپ دیجیتال پارچه ایران کمک بزرگی کند. دستگاه دیگری که شرکت اشتورک در این نمایشگاه ارائه کرد، ماشین شابلون سازی میپل است. این دستگاه با بهره‌گیری از لیزر، کل پروسه حکاکی روی شابلون را به طور مستقیم انجام می‌دهد. شابلون سازی توسط این دستگاه دیگر نیازی به تاریک‌خانه، شستشو و خشک کردن پس از شستشو ندارد و این شابلون پس از رینگ‌گذاری مستقیماً روی دستگاه قرار می‌گیرد و مطمئن هستیم که این دستگاه در بازار ایران بازخورد خوبی خواهد داشت.» الکس کولن نماینده فروش اشتورک نیز در ادامه به جزئیات بیشتری از این دستگاه پرداخت و افزود: «دستگاه جاسمین جدید‌ترین دستگاه چاپگر دیجیتال ما است که بر روی آن امکان چاپ رنگ‌های ری‌اکتیو، پیگمنت و اسیدی وجود دارد و ما همچنان در حال توسعه آن هستیم. ما معتقدیم که این چاپگر، به شرکت های فعال در زمینه چاپ دیجیتال فرصت می‌دهد تا با وضوح بالاتری عملیات چاپ را انجام دهند. به علاوه آنچه در اینجا می بینید نسل جدید رنگدانه‌های چاپ است که ما به تازگی تولید کرده‌ایم و قصد داریم در آینده در جهت افزایش کیفیت آن ها قدم برداریم. با مشاهده تحولات بازار و موفقیت حاصل شده معتقدیم که این دستگاه با استقبال زیادی مواجه خواهد شد.»


یکدانه همچنین در ادامه به معرفی شرکت تِ‌وِ اسکاله TVE ESCALE پرداخت و بیان داشت: «این شرکت در نمایشگاه ایتما ۲۰۲۳ یک ماشین شستشوی پیوسته با طول حدود ۱۰ متر و قابلیت شستشوی قبل و بعد از چاپ، خنثی سازی پارچه و سفیدگری ارائه کرده‌است. این ماشین نسبت به سایر ماشین‌های موجود در بازار مصرف آب بسیار کمتری دارد، زمان عملکرد را بسیار کاهش داده است و امکان تولید انبوه را فراهم کرده است. در این دستگاه پارچه از هر دو طرف ماشین می‌تواند داخل شود و در وسط ماشین حوضچه‌ای وجود دارد که در آن مواد شیمیایی و آب مورد نیاز برای شستشو پارچه قرار می‌گیرد. تکنولوژی که در این ماشین به کار رفته است، شامل ۲ پمپ ساکشن و ۲ پمپ مکش می‌باشد که بتواند مواد را به خوبی در پارچه نفوذ دهند.» آرنوا فره اسکاله، مدیر بخش صادرات این شرکت، نیز در ادامه گفتگو با نساجی موفق اظهار داشت: «ماشین‌آلات تولید شده توسط شرکت ما قابلیت فعالیت مداوم را دارند؛ ما معتقدیم آینده متعلق به این ماشین‌های پیوسته است.» وی با تاکید بر بازدهی بالای ماشین آلات این شرکت افزود: «ماشینی که ما تولید می‌کنیم، ماشینی برای شستشو با کارایی بالا است. این دستگاه می‌تواند یک دستگاه بسیار پرکاربرد و مناسب برای شستشو باشد و اساساً کاری که ما انجام می‌دهیم افزایش نفوذپذیری است تا پارچه ای با کیفیت بهتر در عین مصرف کمتر منابع، آب، بخار و مواد شیمیایی تولید شود. ما معتقدیم این دستگاه می‌تواند برای بازار ایران بسیار خوب باشد زیرا این دستگاه انعطاف پذیر است به طوری که ممکن است امروز کار چاپ زیادی داشته باشید و شاید فردا کار زیادی برای شستشو داشته باشید، بنابراین این دستگاه در راستای اهداف سازگاری و پایداری است. ما معتقدیم که این ماشین آینده صنعت است؛ مد هر بار سریع‌تر و سریع‌تر تغییر می‌کند و ما باید خود را با این آینده وفق دهیم، بنابراین این همان کاری است که ما در تِ‌وِ اسکاله انجام می‌دهیم.»

امیررضا افشاری، مدیرعامل شرکت ندتکس با اشاره به سابقه همکاری طولانی با شرکت لفر Lafer ایتالیا گفت: «ندتکس بیش از ۱۰ سال نمایندگی رسمی شرکت لفر را در ایران بر عهده داشته است و در زمینه خدمات و پشتیبانی و ارائه دستگاه‌های خارزنی، تراش، براش، سمباده و کامپکت بغل باز و بغل بسته که پرفروش ترین دستگاه‌های کارخانه لفر در دنیاست، در حال فعالیت است.» لاری فانتانا، مدیر فروش شرکت لفر، با اشاره به محصولات جدید ارائه شده در ایتما ۲۰۲۳ بیان کرد: «ما اینجا در میلان هستیم تا آخرین فناوری‌هایمان را که شامل تکمیل سطح و ماشین‌های پردازش وب مانند ماشین‌های تغذیه کننده بدون آب می شوند، ارائه دهیم.» ایشان در ادامه به طیف فناوری‌های نوآورانه لفر اشاره کرد: «ما همچنین در حال ارائه یکی از دستگاه جدید خود، GRI 228، هستیم که با استقبال خوب در بازار روبرو بوده است. تاکنون بیش از ۱۰۰۰ دستگاه ساخت لفر در دنیا به فروش رسیده است و ما در اینجا تعدادی نمونه داریم که به وسیله‌ی آن‌ها مشتریان می‌توانند نتیجه آخرین فناوری های ما را ببینند و خوشحالیم که در میان بازدیدکنندگان، از ایران نیز به دیدن ما می‌آیند. ما همچنین در این دوره از ایتما آخرین نسخه از متراکم‌کننده نمدی با قابلیت فشرده سازی مکانیکی را برای پارچه‌های کشباف معرفی کرده ایم. همانطور که میدانید این نوع پارچه از چالش برانگیزترین پارچه‌های بافتنی است و تکمیل آن‌ دشوار است. این دستگاه برای پارچه هایی از جنس ویسکوز و تمام پارچه‌ها با خواص مشابه طراحی شده است. اکنون به کمک این ماشین می‌توانید تمامی چالش‌های ایجاد شده در حین تکمیل را رفع کنید و توسط تنظیمات دقیق آن به بهترین کیفیت پارچه دست یابید.»


مهندس افشاری در ادامه گفتگو در غرفه ایهیوا E-HWA با اشاره به حوزه فعالیت این شرکت تایوانی بیان داشت: «بسیار خرسندیم که در ایتما ۲۰۲۳ میزبان همکاران عزیز به ویژه تولیدکنندگان گرامی نخ استرچ، اسپینینگ و گردبافان عزیز در سالن ۴ غرفه ۱۰۷ E شرکت ایهیوا بودیم. این شرکت از قدیمی ترین تولیدکنندگان این حوزه هست و بنده امیرضا افشاری قدیمی ترین توزیع کننده قطعات اصلی این شرکت در ایران هستم.»
وین چیانگ مدیر داخلی این شرکت نیز بیان داشت: «ما بیش از ۳۰ سال است که در بخش تکسچرایزینگ، بافت و ریسندگی، سرامیک و تولید نخ‌های دارای فناوری تخصص داریم. ۲۵ سال است که ما با آقای افشاری همکاری می‌کنیم و ایشان همواره پشتیبان ما بوده اند و ما بسیار خرسندیم که با ایشان در بازار ایران فعالیت می‌کنیم.»

نماینده شرکت سنگاپوری یونیتکس، از دیگر شرکت‌های همکار ندتکس، در گفت و گو با نساجی موفق گفت: « شرکت ما ماشین‌های خود را به بیش از ۴۲ کشور با بیش از ۲۰۰۰۰ دستگاه نصب شده در سراسر جهان می‌فروشد. در اینجا دوست خوب و نماینده‌ی من از ایران، آقای افشاری، مدیر عامل شرکت ندتکس در کنار من هستند و ما بیش از ۱۵ سال است که با یکدیگر همکاری می‌کنیم. ما در یونیتکس، که در سال ۱۹۹۶ در سنگاپور تاسیس شد، کارخانه‌ای داریم که همه چیز را در کارخانه خودمان تولید می‌کنیم و مونتاژ ماشین‌ و تست نهایی پیش از ورود ماشین به بازار را نیز در همین کارخانه انجام می‌دهیم.»

امیر مسعود بزرگیان مدیر عامل شرکت ژیناتکس و نماینده امبی امپیانتی Emmebi Impianti، طراح و سازنده دستگاه ها و تجهیزات تهویه، در معرفی این شرکت گفت: «این شرکت پیشرو، در ۳ سال اخیر پروژههایی را در ایران انجام داده است و ما به عنوان نماینده این شرکت آماده ارائه خدمات در زمینه تجهیزات تهویه برای کارخانههای ریسندگی نخ پنبه، بافندگی و نساجی صنعتی هستیم تا برای تمام شاخههای صنعت نساجی بهترین سیستمهای تهویه هوا، فیلترینگ و جمعآوری ضایعات را فراهم کنیم.
در واقع امبی امپیانتی متخصص در فیلتراسیون سطح بالا و سیستم تهویه مطبوع برای تمام صنایع نساجی هستیم، از نساجی سنتی گرفته تا صنعت بی بافت، که نه تنها با پنبه، بلکه با بهرهگیری از سایر مواد اقدام به تولید میکند. ما نه تنها تولیدکننده بلکه طراح و نصب کننده کامل سیستم های تهویه برای هر نوع کاربردی هستیم. دستگاهی که این شرکت در این نمایشگاه ارایه داده است یک فیلتر چرخشی داخلی برای فیلتر هوای خطوط تولید پنبه و سایر مواد در صنعت نساجی است. ما میتوانیم یک سیستم تهویه مطبوع با قابلیت کنترل دما و رطوبت داخل اتاق و همچنین سامانه ای با امکان بازیابی ضایعات و گرد و غبار از خط تولید را طراحی و تولید نماییم. تجربه بیش از ۳۰ سال فعالیت به ما کمک می کند تا راه حلی برای طیف گستردهای از نیازها ارائه دهیم.» ایشان در ادامه به اهمیت پایداری و اقتصاد دایره ای اشاره کرد و گفت:«در چند سال گذشته امبی امپیانتی برنامههای زیادی در بخش بازیافت داشته است که امکان بازیابی و استفاده بسیاری از مواد مانند بازیافت از لباسهای مستعمل یا بسیاری از کاربردهای دیگر را فراهم میکند. عمده تمرکز ما بر این موضوع است و به عنوان یک شرکت ایتالیایی، از روند نمایشگاه بسیار خرسندیم و بسیار خوشحالیم که در ارائه راه حلهای صنعت نساجی کمک میکنیم.»
وی در پایان گفت: لازم به ذکر است در نمایشگاه ایتمای۲۰۲۳ شرکتهای آتوفا، تولید کننده گستره وسیعی از ماشین آلات منسوجات بی بافت، شرکت تهویه ساز امبی امپیانتی و شرکتی مربوط به تولید ماشین آلات استیچ باندینگ پینکرت آلمان، آماده ارائه خدمت به عزیزان داخل کشور هستند. در پایان از مجله نساجی موفق تشکر میکنم و امیدوارم در تمام کارهایشان موفق باشند.»

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.