مهندس بزرگیان : Truetzschler دست پر به تهران آمد

Truetzschler دست پر به تهران آمد

 گفتگو با مهندس امیرمسعود بزرگیان

مدیر فنی و پروژه شرکت ایران اشتریک

امیرمسعود بزرگیان

مهندس امیرمسعود بزرگیان ، مدیر فنی و پروژه ایران اشتریک در حاشیه برگزاری اولین سمینار تخصصی نخ‌های BCF و IDY شرکت تروشلر سوئیس در ایران بیان داشت:« شرکت تروشلر برای اولین بار موفق به برگزاری سمینار اختصاصی، جهت معرفی آخرین تکنولوژی‌های مطرح درحوزه تولید نخ BCF و IDY (نخ‌های صنعتی) با همکاری شرکت ایران اشتریک در ایران گردید. این سمینار با هدف ارائه خدمتی متمایز به صنعت نساجی ایران وتکیه بر ارائه جنبه‌های تکنولوژی و نوآوری‌های فنی طراحی و اجرا شد. ایران اشتریک همواره بر اهمیت نوآوری‌های فنی اهتمام داشته و برقراری ارتباط کارآمد برای انتقال دانش فنی را از رسالت‌های خود می‌داند. در سال‌های گذشته، ایران اشتریک سمینارهای فنی متعددی را برگزار نموده بود و متأسفانه در سال‌های تحریم بنا به مشکلات خاص ناشی از آن و عدم اشتیاق شرکت‌های خارجی به حضور در بازار ایران، برگزاری سمینارها و کنفرانس‌ها در ایران از اولویت‌های شرکت‌های صاحب تکنولوژی خارج گردیده بود.  اخیراً هم با توجه به تغییراتی که در دوران پساتحریم با آن مواجه شده‌ایم، صاحبان تکنولوژی و سازندگان ماشین آلات نساجی اروپایی اشتیاق بالایی برای بازگشت به بازار ایران از خود نشان می‌دهند و این تمایل جدید دست ما را برای تشویق ایشان به برگزاری هرچه بیشتر کنفرانس‌هایی از این دست باز نموده است.  ما بر این باوریم که افزایش تعاملات و همکاری‌های شرکت‌های صاحب تکنولوژی با صنایع  نساجی با ارتقا دانش فنی بنگاه‌های تولیدی کشور تأثیر قابل توجهی در رشد و پیشرفت صنعت نساجی کشور خواهد داشت.»

ایشان هدف شرکت ایران اشتریک را از برگزاری سمینارهای تخصصی، تسهیل انتقال دانش فنی و تکنولوژی‌های مطرح در حوزه صنعت نساجی کشور عنوان نمود و اظهار داشت:« سمینارهای تخصصی نساجی نقش بسزایی را در رشد روزافزون بخش تحقیق و توسعه بنگاه‌های تولیدی و صنعتی ایفا می‌نماید وخطاهای تصمیم‌گیری در خرید ماشین آلات و سرمایه‌گذاری را کاهش می‌دهد از طرف دیگر،  با ارائه سر فصل‌های تحقیقاتی روز دنیا می‌توان مولد ایده‌هایی کارآمد برای مؤسسات تحقیقی و دانشکده‌های مهندسی نساجی باشد که کمک مؤثری برای کاهش شکاف صنعت کشور با صنعت روز دنیا بوده و کارآمدی پروژه‌های دانشگاهی را افزایش خواهد داد.  »

مهندس بزرگیان ضمن اشاره به جایگاه ارزنده و ممتاز صنعت فرش ماشینی و کفپوش ایران در بازار جهانی تصریح کرد:« حضور مؤثر و مثمرثمر شرکت‌های تولیدکننده فرش ایرانی در جهان، بازار ایران را مرکز توجه بسیاری از شرکت‌های خارجی سازنده ماشین آلات در حوزه فرش و صنایع مرتبط ساخته و ایشان درصددند جایگاه خود را دراین بازار ایران توسعه دهند. از این رو، شرکت تروشلر سوئیس از گروه تروشلر که فعال در حوزه تولید نخ bcf و idy مورداستفاده در فرش ماشینی است، برآن شد تا تکنولوژی‌های برتر و منحصر به فرد خود را در این حوزه معرفی نماید و بدین ترتیب، آمادگی خود را برای توسعه همکاری با شرکت‌های ایرانی به عنوان صاحب تکنولوژی تولید نخ های bcf اعلام نماید. این شرکت در دوران قبل از تحریم سهم خوبی از بازار ایران را به خود اختصاص داده بود و مشتریانی که از تکنولوژی این شرکت استفاده می‌کنند، به کیفیت و کارآمدی آن باور دارند. با توجه به اینکه ایران همواره یکی از بازارهای مطرح در حوزه فرش ماشینی است و خطوط ریسندگی نخ bcfاین شرکت امکان تولید انواع نخ پلی‌استر، پلی‌آمید و پلی پروپیلن bcf تک رنگ و چند رنگ برای تأمین نخ‌های مصرفی در صنعت فرش دارند، در دوران پس از تحریم نیز مصمم به بدست آوردن مجدد این سهم هستند تا بتوانند جایگاه اصلی خود را پیدا کند.»

مدیر فنی و پروژه ایران اشتریک، نمایشگاه دموتکس آلمان را یکی از کارآمدترین رویدادهای بین‌المللی در حوزه کفپوش و فرش ماشینی معرفی نمود و خاطرنشان کرد:« حضور متوالی شرکت تروشلر در نمایشگاه دموتکس هانوفر و تجاربی که از این حضور بدست آورده، موجب گردیده تا این مناسبت به صورت یک رویداد ارزنده و پربار به چشم آید و برای شرکت در آن برنامه‌ریزی‌های بلندمدتی صورت بگیرد. از این رو، حضور بخش‌هایی ازگروه تروشلر که  فعال در حوزه فرش ماشینی و منسوجات بی‌بافت می باشند، در این نمایشگاه قطعی است. نخ‌های BCF یکی از بخش‌های اصلی و مهم به عنوان مواد اولیه تولید انواع کفپوش اعم از موکت تافتینگ و فرش ‌ماشینی به شمار می‌آید، لذا این قسمت از شرکت تروشلر در نمایشگاه حضور دارد و خوشحال خواهیم شد که در غرفه میزبان همه عزیزان شرکت کننده در نمایشگاه دموتکس باشیم. »

مهندس بزرگیان در پایان، ضمن ابراز رضایت و خرسندی از برگزاری اولین سمینار تخصصی نخ‌های BCF و IDY شرکت تروشلر سوئیس در ایران بیان داشت:« همانطور که عرض کردم، قطعاً برگزاری چنین سمینارهایی با رویکرد فنی در همه حوزه‌های صنعت می‌تواند نقش بسزایی را در پیشبرد اهداف و افزایش تعاملات و همکاری‌ها ایفا نماید؛ اما، همچنان مشکلات  که از گذشته با آن دست به گریبان بوده‌ایم، ادامه دارد و امیدواریم این روند کُند بهبود و تسریع یابد و هرچه زودتر شاهد روزهای بهتر در صنعت نساجی کشور باشیم، که نوید ایجاد فرصت‌های شغلی جدید برای جوانان نیازمند به کار و رونق اقتصادی کشور باشد.»

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.