کیان جامه، برندی جامع در تولید جین

گفتگو با دکتر محمدعلی فرهنگ نژاد مدیراجرایی شرکت کیان جامه

شرکت کیان جامه از چه زمانی شکل گرفت و حوزه فعالیت آن چیست؟

شرکت کیان جامه ایرانیان در سال ۱۳۹۳ در زمینه تولید انواع شلوار جین و کتان در استان یزد تاسیس گردید. مجموعه تولیدی ما از پنج واحد اصلی شامل طراحی و نمونه دوزی، برش، دوخت، شست و تکمیل تشکیل شده است به گونه ای که پاسخگوی تمامی نیازها در فرآیند تولید انواع پوشاک جین و کتان باشد.

نوآوری های برند کیان جامه در صنعت پوشاک را بفرمایید؟

تغییر رفتار بازار و تنوع طلبی در صنعت پوشاک، آن را به بازاری کاملا رقابتی تبدیل کرده که نیازمند توجه خاص و نوآوری در سطوح مختلف تولید و توزیع است. شرکت کیان جامه در سال اخیر تلاش کرده با بهبود روش های تولید و پیاده سازی فرآیندها مطابق با استانداردهای بین المللی و شناسایی و تمرکز بر بخشی از بازار که غالباً نیاز خود را از بازارهای بین المللی نظیر ترکیه تامین کرده اند، نسبت به پر کردن شکاف موجود اقدام کند. تامین مواد اولیه با کیفیت، استفاده از دانش روز دنیا در تولید، به کارگیری ماشین آلات به روز و تمرکز بر بخش منتخبی از بازار به عنوان نقاط تمایز ما به حساب می آید. در واقع تمایز اصلی ما به حوزه های مختلف مجموعه باز می گردد که شامل موارد ذیل است:
۱-واحد طراحی
همه چیز از خلاقیت طراح آغاز می شود. طراحان حرفه ای می دانند چگونه پاسخگوی تنوع طلبی افراد باشند. ما با به کار گیری دانش برترین طراحان و همچنین به روز ترین نرم افزارهای دنیا در زمینه طراحی همگام با صنعت مد و پوشاک دنیا پیش می رویم. ما اهمیت طراحی را می دانیم به همین دلیل روزانه طرح های مختلفی از شلوار جین و کتان را تولید و به بازار ارائه می کنیم.
۲-واحد برش
ما با به کارگیری دستگاه های برش پیشرفته و اتوماتیک، سال ها تجربه و همچنین حساسیت بالا، دقیق ترین طرح ها را به برش های یکدست و یکنواختی از پارچه تبدیل می کنیم که در کیفیت نهایی پوشاک و خوش فرم بودن آن تاثیر بسزایی دارد. کیفیت برش در دوخت نهایی بسیار تاثیر گذار است و ما علاوه بر استفاده از دستگاه های تمام اتوماتیک از تخصص افرادی استفاده می کنیم که علاوه بر شناخت انواع پارچه، آناتومی بدن را می شناسند و می توانند ظریف ترین پارچه ها را با بالاترین سطح دقت برش دهند.
۳-واحد دوخت
استفاده از مهارت های گوناگون در کنار هم باعث می شود در نهایت محصولی ارزشمند و با کیفیت تولید کنیم. در واحد دوخت، بهترین و به روز ترین برند های چرخ خیاطی صنعتی را در کنار هنر خیاطان آموزش دیده و ماهر بکار گرفته ایم تا با کیفیت ترین محصولات با دوخت های استاندارد را به دست مشتریان برسانیم.
۴-واحد شست
برش و دوخت با کیفیت تنها بخشی از نیازهای مشتریان را پوشش می دهد. امروزه طیف های رنگی متفاً وت در شلوارهای جین برای مشتریان مخصوصا قشر نوجوان و جوان اهمیت زیادی دارد. ما در شرکت کیان جامه ایرانیان با استفاده از دستگاه های صنعتی و تکنیک های شست، سنگ شور و ماشین آلات تکمیل، شلوار های جین در رنگ های گوناگون و طرح های منحصر به فرد را تولید می نماییم.
۵-واحد تکمیل و بسته بندی
تکمیل و بسته بندی محصولات در مرحله نهایی فرآیند تولید صورت می پذیرد. جاییکه نصب متعلقات شلوار، کنترل کیفیت مجدد، سایزبندی و در نهایت بسته بندی محصولات این اطمینان را ایجاد می کند که محصول نهایی با بهترین شرایط به دست مصرف کنندگان خواهد رسید.

مهمترین اولویت شما به عنوان تولید کننده پوشاک چیست و چگونه به آن پاسخ می دهید؟

با توجه به شرایط اقتصادی و وضعیت موجود در صنعت پوشاک، مهمترین اولویت شرکت ما تلاش در جهت حفظ مشتریان با نوآوری و کاهش هزینه های تولید است. دنیای بازاریابی روش های متنوعی را برای جذب مشتری ارائه می دهد ولیمهمتر از آن حفظ مشتری است و اینکه چگونه مشتری را به تکرار خرید ترغیب کنیم. باید توجه داشت که در شرایط مختلف با در نظر گرفتن نوع کسب و کار، روش های متفاوتی برای این امر وجود دارد ولی اولین و مهمترین مرحله آن شناخت مشتریان هدف می باشد. ارتباط مستمر با مشتریان جهت آشنایی با نیازهای روز بازار پوشاک، تلاش در جهت معرفی محصولات مطابق با نیاز مشتریان، تمرکز بر کیفیت و توسعه خطوط تولید جهت عرضه محصولات جدید از جمله روش هایی است که می تواند به حفظ و جذب مشتریان کمک کند. در کنار موارد ذکر شده، ایجاد برند معتبر ایرانی در سطح بین المللی، توسعه فروشگاه های حرفه ای با محصولات تخصصی جین و همکاری با برندهای معتبر بین المللی پوشاک از دیگر اولویت های شرکت کیان جامه می باشد.

صنعت پوشاک را در ایران چطور می بینید و برندسازی فعالین حوزه پوشاک را چگونه ارزیابی می کنید؟

صنعت نساجی و پوشاک در تمام دنیا از اهمیت خاصی برخوردار است و عامل توسعه اقتصادی در کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته بوده است. در کشور ایران نیز نزدیک به ۱۰ درصد از سرمایه گذاری صنعت متعلق به بخش نساجی و پوشاک است و تقریبا ۵۰ درصد از نیاز پوشاک کشور توسط واحدهای تولیدی داخل کشور تامین می شود. صنعت پوشاک در ایران اشتغال زایی نزدیک به ۳۰۰ هزار نفری را به خود اختصاص می دهد که در صورت وجود شرایط مناسب امکان افزایش ۲ تا ۳ برابری برای آن وجود دارد. با توجه به سهم بزرگ پوشاک در اقتصاد جهانی، برندسازی را می توان پیش نیاز حضور موفق پوشاک ایرانی در بازارهای بین المللی دانست که در وهله اول به نوع نگرش تولیدکنندگان وعرضه کنندگان پوشاک باز می گردد. اگر سرمایه های هر کسب و کار را به دو بخش سرمایه های ملموس و ناملموس تقسیم کنیم، برند یا نام تجاری از جمله سرمایه های ناملموس شرکت ها محسوب می شود که طی سالیان متمادی کسب شده و بر روی آن سرمایه گذاری شده است. چرخه عمر محصول مراحلی از معرفی، رشد، بلوغ و افول را شامل می شود که در صنعت پوشاک به طور مستقیم با برندسازی و تبلیغات ارتباط دارد. خوشبختانه در سال های اخیر تلاش خوبی برای برندینگ در صنعت پوشاک کشور شروع شده که نیازمند حمایت تمام بخش های درگیر در این فرآیند می باشد. تسهیل فرآیندها از سمت سازمان های متولی نظیر ثبت اسناد و املاک و مالکیت معنوی، آشنایی شرکت ها در بخش تولید و توزیع با منافع برندسازی، قوانین حمایتی از اشخاص و شرکت های مالک برند و مبارزه با قاچاق پوشاک می تواند کمک شایانی به شرکت ها در زمینه برندسازی نماید.

نمایشگاه ایرانتکس ۱۴۰۱ را چطور دیدید و حضور شرکت ها را چگونه ارزیابی می کنید؟

حضور در نمایشگاه های ملی و بین المللی علاوه بر امکان معرفی محصولات، فرصت آشنایی با تولید کنندگان و تامین کنندگان مختلف را برای شرکت ها به وجود می آورد. نمایشگاه ایرانتکس امسال نیز از این قاعده مستثنی نبود و علیرغم مشکلات موجود اقتصادی و اجتماعی طی ماه های اخیر، عدم حضور برخی از بزرگان نساجی و پوشاک کشور ًو زمان بندی بازدید نامناسب، با استقبال نسبتا خوب مخاطبین همراه بود. قطعاً حضور گسترده تر شرکت های تولیدکننده و عرضه کننده مواد اولیه، ماشین آلات و محصولات نساجی و پوشاک می تواند به ایجاد هم افزایی و رقابت بیشتر در این صنعت منجر شود.

کلام پایانی

به نظر من مهمترین چالش های پیش روی صنعت پوشاک کشور و بسیاری از صنایع دیگر به کمبود نقدینگی، تغییرات شدید نرخ ارز، تولید سنتی محصولات، تحریم و مشکلات بانکی، کمبود نیروی کار متخصص، عدم بهره گیری از فناوری های روز دنیا (ماشین آلات و دانش فنی) و معضل قاچاق بازمی گردد. حل نمودن هر یک از این مسائل نیازمند برنامه ریزی دقیقی است که هماهنگی و یکپارچگی بیشتر بین بخش دولتی و خصوصی و در نظر گرفتنً شرایط خاص تولیدکنندگان را می طلبد. قطعا با وجود پتانسیل های موجود، امکان رشد بیشتر صنعت پوشاک و افزایش سهم این صنعت از تولید ناخالص داخلی کشور وجود دارد. افزایشی که می تواند منجر به بازده بیشتر نسبت به مقیاس و صرفه اقتصادی بالاتر در بلندمدت شده و جایگاه ایران را در صنعت پوشاک منطقه بهبود بخشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.